Sportterreinen

Beleid

Via de gebruikersovereenkomst met Stichting Beheer Sportpark De Grift hebben wij het onderhoud en de renovatie van sportterreinen geregeld. Voor het onderhoud ontvangt de stichting van ons een jaarlijkse bijdrage en voor renovatie is in het verleden een voorziening gevormd. Deze voorziening is op advies van onze accountant omgezet naar een reserve.

Onderhoud

Het onderhoud wordt verricht door de Stichting Beheer Sportpark De Grift.

Financiële ontwikkelingen

Jaarlijks stellen wij € 58.000 ter dekking van de kapitaallasten beschikbaar. Dit bedrag is bedoeld voor de dekking van de kosten van de renovatie van de sportterreinen (reeds gedane investeringen).

De voetbalvereniging en Stichting Sportpark De Grift betalen beide jaarlijks € 8.500 aan onze gemeente als bijdrage in de investeringskosten van de twee kunstgrasvelden. Ook voegen wij jaarlijks € 51.00 toe aan de voorziening renovatie Sportpark De Grift om de geplande renovaties tot en met het jaar 2030 te kunnen bekostigen.

Deze toevoeging is nu een toevoeging aan de reserve geworden.

Hierna presenteren wij de financiële informatie over de budgetten over de sportterreinen binnen de exploitatie, de investeringen en de voorziening Renovatie sportpark de Grift.

De baten en lasten geven binnen de exploitatie het volgende beeld te zien:

Bedragen in euro's

De ontwikkelingen binnen de Reserve sportpark de Grift zien er als volgt uit:

Bedragen in euro's